Nieruchomości

Zbycie (przeniesienie) własności nieruchomości – lokalu lub działki - wymaga formy notarialnej.
W zależności od Państwa intencji i woli notariusz może przygotować umowę sprzedaży, darowizny, zamiany, dożywocia czy zniesienia współwłasności i w każdym takim przypadku odpowiednie umowy przedwstępne, przygotowujące wyżej wskazane umowy. Zwracamy uwagę iż przedstawione listy dokumentów mają charakter poglądowy, przewidziana dla czynności „typowych”; dokładna lista dokumentów może być potwierdzona lub uzupełniona podczas rozmowy z Notariuszem i podaniem okoliczności transakcji (przede wszystkim numeru księgi wieczystej nieruchomości)

Umowy dotyczące spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu

W celu przygotowania umowy dot. zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, notariusz potrzebuje:

  1.  Dane osobowe stron umowy: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, stan cywilny – wraz z informacją o ew. rozdzielności majątkowej,
  2. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu.
  3.  Dokument własności lokalu (akt notarialny, postanowienie sądu, przydział)
  4. Numer księgi wieczystej – jeśli jest założona,
  5. Świadectwo charakterystyki energetycznej Lokalu
  6. Zaświadczenie z Urzędu Miasta o braku osób zameldowanych w Lokalu,
  7. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w podatku – gdy nabycie nastąpiło w drodze darowizny otrzymanej po 01 stycznia 2007 roku lub w drodze spadku (bez ograniczenia czasowego). Druk
    wniosku o wydanie zaświadczenia dostępny jest w zakładce dokumenty.
  8. Parametry transakcji:
    1. Przy sprzedaży – cena, numery rachunków bankowych Sprzedawców
    2. Przy darowiźnie – wartość lokalu

Umowy dotyczące lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość

W celu przygotowania umowy dot. zbycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, notariusz potrzebuje:

  1.  Dane osobowe stron umowy: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, stan cywilny – wraz z informacją o ew. rozdzielności majątkowej,
  2. Zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu.
  3.  Dokument własności lokalu (akt notarialny, postanowienie sądu, przydział)
  4. Numer księgi wieczystej – jeśli jest założona,
  5. Świadectwo charakterystyki energetycznej Lokalu
  6. Zaświadczenie z Urzędu Miasta o braku osób zameldowanych w Lokalu,
  7. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w podatku – gdy nabycie nastąpiło w drodze darowizny otrzymanej po 01 stycznia 2007 roku lub w drodze spadku (bez ograniczenia czasowego). Druk
    wniosku o wydanie zaświadczenia dostępny jest w zakładce dokumenty.
  8. Parametry transakcji:
    1. Przy sprzedaży – cena, numery rachunków bankowych Sprzedawców
    2. Przy darowiźnie – wartość lokalu

Umowy dotyczące działek

W celu przygotowania umowy dot. zbycia działki gruntu, notariusz potrzebuje:

  1. Dane osobowe stron umowy: imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, stan cywilny – wraz z informacją o ew. rozdzielności majątkowej,
  2. Dokument własności działki (akt notarialny, postanowienie sądu, przydział)
  3. Numer księgi wieczystej
  4. Z urzędu powiatowego:
    • Wypis i wyrys z rejestru gruntów (dla wszystkich działek w księdze wieczystej)
    • Wypis z kartoteki budynków (dla działek zabudowanych)
    • Zaświadczenie leśne
  5. Z urzędu gminnego:
    • Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    • Zaświadczenie o braku obszaru rewitalizacji (dla nieruchomości pozawarszawskich)
    • Zaświadczenie o uregulowaniu podatku od nieruchomości
    • Zaświadczenie o braku osób zameldowanych (dla nieruchomości zabudowanych)
  6. Świadectwo charakterystyki energetycznej budynku mieszkalnego
  7. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku zaległości w podatku – gdy nabycie nastąpiło w drodze darowizny otrzymanej po 01 stycznia 2007 roku lub w drodze spadku (bez ograniczenia czasowego). Druk wniosku o wydanie zaświadczenia dostępny jest w zakładce dokumenty.
  8. Parametry transakcji
    1. Przy sprzedaży – cena, numery rachunków bankowych Sprzedawców
    2. Przy darowiźnie – wartość nieruchomości

Kontakt

  • TELEFON: 22 559 94 31
  • KOMÓRKA: 888 421 425
  • E-MAIL: mazan@notariusze.waw.pl

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą naszego formularza kontaktowego w celu uzgodnienia wszystkich formalności związanych z planowaną czynnością. W naszej kancelarii na wszystkie wiadomości odpowiada osobiście Notariusz.

Kontakt